Subscribe:

Sep 17, 2009

Salam n selamat sejahtera...
Nie soalan untuk topik & ISL bagi subjek Moral...

Kump 1
-Saadah
-Ain
-Syed
-Abu
(SASA)

Kumpl 2
Budi
Eky
Julia
Hadi
(BEJH)

Kumpl 3
Mus
Akim
Yin Han
Anim
(MAYA)

Kumpl 4
Husna
Odette
Syark
Suwarna
(HOSS)

Alert dgn kumpulan masing2 yea...=)

Topik 3: KURIKULUM

Kump 1
3.1 Pendidikan Islam
- falsafah
- matlamat
- kandungan

3.2 Pendidikan Moral
- Falsafah
- matlamat
- kandungan

Kump 2
3.3 Kurikulum dan Kenegaraan
- Falsafah
- matlamat
- Kenegaraan

Kump 3
(ISL)
Berdasarkan salah satu daripada kurikulum (Pendidikan Moral, Pendidikan ISlam dan kenegaraan) bincangkan peranan anda sebagai pendidik dalam menerapkan nilai-nilai moral dalam perkembangan kanak-kanak. bentangkan dalam bentuk powerpoint.

Topik 4: PENGURUSAN DAN ORGANISASI

Kump 4
4.1 Keluar
- Latarbelakang
- Salasilah
- Budaya

4.2 Institusi
- Guru
- Kanak-kanak
- kakitangan

4.3 Komuniti
- Agensi kerajaan
- Agensi bukan kerajaan
- Badan Sukarela

Kump 1
(ISL)
Syarahan bertajuk: Bagaimanakah ancaman sosial masa kini dalam mempengaruhi perkembangan kanak-kanak?

Topik 5: DIRI

Kump 2
5.1 Tanggungjawab
- Definisi
- Kepentingan
- Aktiviti

5.2 Tingkahlaku
- Ciri-ciri Norma
- Perancangan Aktiviti
- Amalan

5.3 Ciri-ciri
- Perancangan
- Aktiviti
- Amalan

Kump 3
(ISL)
Pilih salah satu nilai berdasarkan tanggungjawab terhadap diri dan sediakan satu skrip pendek serta lakonan di kelas anda.

Topik 6: DIRI DAN KELUARGA

Kump 4
6.1 Kemesraan
- matlamat
- ciri-ciri
- amalan

6.2 Menghargai
- matlamat
- ciri-ciri
- tanggungjawab

6.3 Tugas dan tanggungjawab
- matlamat
- ciri-ciri
- amalan

Kump 1
(ISL)
Membina satu bahan bantu mengajar (BBM) untuk permainan kuiz berdasarkan topik diri dan keluarga. laksanakan permainan tersebut dikelas anda.

Topik 7: DIRI DENGAN MASYARAKAT

Kump 2
7.1 Hormat-menghormati
- kepentingan
- etnik
- amalan

7.2 Harmoni
- Bermasyarakat
- latar budaya
- amalan

7.3 Kompromi
- sikap
- faedah
- amalan

Kump 3
(ISL)
Menyediakan kertas kerja aktiviti gotong-rotong dengan lengkap.

Topik 8: DIRI DENGAN ALAM SEKITAR

Kump 4
8.1 Kebersihan
- rumah
- awam
- kesan
- amalan

Kump 1
8.2 Pencemaran
- alam semulajadi
- industri
- peraturan dan undang-undang
- amalan

Kump 2
8.3 keindahan
- penjagaan
- pengekalan
- amalan

Kump 3
(ISL)
Bina bahan bantu mengajar menggunakan bahan kitar semula dan bentangkan kepentingannya kepada alam sekitar dan proses pengajaran dan pembelajaran.

Topik 9: DIRI DENGAN NEGARA

Kump 4
9.1 Pemimpin
- Keluarga
- sekolah
- komuniti
- Pemimpin negara

9.2 Peraturan dan Undang-undang
- Simbol dan arahan
- Pelaksanaan
- amalan

Kump 1
(ISL)
Mencipta sebuah lagu yang berkonsepkan cintakan negara dan nyanyikan dalam kelas anda dengan gerak tarinya.

Topik 10: BAHAN DAN MEDIA

Kump 2
10.1 Buku dan Media Cetak
- Kandungan
- Ciri-ciri
- Pemilihan

10.2 Media Elektronik (Radio, TV, dan komputer)
- Kandungan
- Ciri-ciri
- Pemilihan

10.3 Sumber Komuniti
- Kerajaan
- Badan Bukan Kerajaan
- Pertubuhan dan badan Sukarela

Kump 3
(ISL)
Menulis cerita pendek berdasarkan nilai-nilai murini yang dipilih. penulisan tersebeut disertakan dengan ilustrasi. penulisan hendaklah dibukukan. mengandungi 16 muka surat. fokus penulisan adalah untuk kanak-kanak prasekolah.

..........................................................................................................................................................................
Pada soalan2 ISL tue ada yang perlu buat tapi tak perlu bentangkankan. Tapi buat dahulu semua ISL kerana akan dimasukkan ke dalam fail Puan. ISl mana yang tidak perlu dibentangkan akan diberitahu kemudian.

Sekian, wassalam.

8 comments:

ainko said...

perghh..banyak nye..minggu ni nak bentang yg mane?yg syarahan tuh kena bentang ke?

dzulhakim baharom said...

kenapa ISL kumpulan 1 dgn 3 je?? huhu

shyna said...

cuba tgk bab dalam modul...ada bnyk penerangan ke bnyk yg kena cari sendiri?
sama ja...yg wat ISL lagi mudah dari yang bentang bab yg kena cari maklumat sendiri...

shyna said...

cuba tgk bab dalam modul...ada bnyk penerangan ke bnyk yg kena cari sendiri?
sama ja...yg wat ISL lagi mudah dari yang bentang bab yg kena cari maklumat sendiri...

shyna said...

cuba tgk bab dalam modul...ada bnyk penerangan ke bnyk yg kena cari sendiri?
sama ja...yg wat ISL lagi mudah dari yang bentang bab yg kena cari maklumat sendiri...

shyna said...

cuba tgk bab dalam modul...ada bnyk penerangan ke bnyk yg kena cari sendiri?
sama ja...yg wat ISL lagi mudah dari yang bentang bab yg kena cari maklumat sendiri...

dzulhakim baharom said...

baik bos baikkk..

shyna said...

haha.....jom buat..=)

 
Copyright 2009 Preschool Troopers