Nie soalan untuk topik & ISL bagi subjek Moral...
Kump 1
-Saadah
-Ain
-Syed
-Abu
(SASA)
Kumpl 2
Budi
Eky
Julia
Hadi
(BEJH)
Kumpl 3
Mus
Akim
Yin Han
Anim
(MAYA)
Kumpl 4
Husna
Odette
Syark
Suwarna
(HOSS)
-Saadah
-Ain
-Syed
-Abu
(SASA)
Kumpl 2
Budi
Eky
Julia
Hadi
(BEJH)
Kumpl 3
Mus
Akim
Yin Han
Anim
(MAYA)
Kumpl 4
Husna
Odette
Syark
Suwarna
(HOSS)
Alert dgn kumpulan masing2 yea...=)
Topik 3: KURIKULUM
Kump 1
3.1 Pendidikan Islam
- falsafah
- matlamat
- kandungan
3.2 Pendidikan Moral
- Falsafah
- matlamat
- kandungan
Kump 2
3.3 Kurikulum dan Kenegaraan
- Falsafah
- matlamat
- Kenegaraan
Kump 3
(ISL)
Berdasarkan salah satu daripada kurikulum (Pendidikan Moral, Pendidikan ISlam dan kenegaraan) bincangkan peranan anda sebagai pendidik dalam menerapkan nilai-nilai moral dalam perkembangan kanak-kanak. bentangkan dalam bentuk powerpoint.
Topik 4: PENGURUSAN DAN ORGANISASI
Kump 4
4.1 Keluar
- Latarbelakang
- Salasilah
- Budaya
4.2 Institusi
- Guru
- Kanak-kanak
- kakitangan
4.3 Komuniti
- Agensi kerajaan
- Agensi bukan kerajaan
- Badan Sukarela
Kump 1
(ISL)
Syarahan bertajuk: Bagaimanakah ancaman sosial masa kini dalam mempengaruhi perkembangan kanak-kanak?
Topik 5: DIRI
Kump 2
5.1 Tanggungjawab
- Definisi
- Kepentingan
- Aktiviti
5.2 Tingkahlaku
- Ciri-ciri Norma
- Perancangan Aktiviti
- Amalan
5.3 Ciri-ciri
- Perancangan
- Aktiviti
- Amalan
Kump 3
(ISL)
Pilih salah satu nilai berdasarkan tanggungjawab terhadap diri dan sediakan satu skrip pendek serta lakonan di kelas anda.
Topik 6: DIRI DAN KELUARGA
Kump 4
6.1 Kemesraan
- matlamat
- ciri-ciri
- amalan
6.2 Menghargai
- matlamat
- ciri-ciri
- tanggungjawab
6.3 Tugas dan tanggungjawab
- matlamat
- ciri-ciri
- amalan
Kump 1
(ISL)
Membina satu bahan bantu mengajar (BBM) untuk permainan kuiz berdasarkan topik diri dan keluarga. laksanakan permainan tersebut dikelas anda.
Topik 7: DIRI DENGAN MASYARAKAT
Kump 2
7.1 Hormat-menghormati
- kepentingan
- etnik
- amalan
7.2 Harmoni
- Bermasyarakat
- latar budaya
- amalan
7.3 Kompromi
- sikap
- faedah
- amalan
Kump 3
(ISL)
Menyediakan kertas kerja aktiviti gotong-rotong dengan lengkap.
Topik 8: DIRI DENGAN ALAM SEKITAR
Kump 4
8.1 Kebersihan
- rumah
- awam
- kesan
- amalan
Kump 1
8.2 Pencemaran
- alam semulajadi
- industri
- peraturan dan undang-undang
- amalan
Kump 2
8.3 keindahan
- penjagaan
- pengekalan
- amalan
Kump 3
(ISL)
Bina bahan bantu mengajar menggunakan bahan kitar semula dan bentangkan kepentingannya kepada alam sekitar dan proses pengajaran dan pembelajaran.
Topik 9: DIRI DENGAN NEGARA
Kump 4
9.1 Pemimpin
- Keluarga
- sekolah
- komuniti
- Pemimpin negara
9.2 Peraturan dan Undang-undang
- Simbol dan arahan
- Pelaksanaan
- amalan
Kump 1
(ISL)
Mencipta sebuah lagu yang berkonsepkan cintakan negara dan nyanyikan dalam kelas anda dengan gerak tarinya.
Topik 10: BAHAN DAN MEDIA
Kump 2
10.1 Buku dan Media Cetak
- Kandungan
- Ciri-ciri
- Pemilihan
10.2 Media Elektronik (Radio, TV, dan komputer)
- Kandungan
- Ciri-ciri
- Pemilihan
10.3 Sumber Komuniti
- Kerajaan
- Badan Bukan Kerajaan
- Pertubuhan dan badan Sukarela
Kump 3
(ISL)
Menulis cerita pendek berdasarkan nilai-nilai murini yang dipilih. penulisan tersebeut disertakan dengan ilustrasi. penulisan hendaklah dibukukan. mengandungi 16 muka surat. fokus penulisan adalah untuk kanak-kanak prasekolah.
..........................................................................................................................................................................
Pada soalan2 ISL tue ada yang perlu buat tapi tak perlu bentangkankan. Tapi buat dahulu semua ISL kerana akan dimasukkan ke dalam fail Puan. ISl mana yang tidak perlu dibentangkan akan diberitahu kemudian.
Sekian, wassalam.
8 comments:
perghh..banyak nye..minggu ni nak bentang yg mane?yg syarahan tuh kena bentang ke?
kenapa ISL kumpulan 1 dgn 3 je?? huhu
cuba tgk bab dalam modul...ada bnyk penerangan ke bnyk yg kena cari sendiri?
sama ja...yg wat ISL lagi mudah dari yang bentang bab yg kena cari maklumat sendiri...
cuba tgk bab dalam modul...ada bnyk penerangan ke bnyk yg kena cari sendiri?
sama ja...yg wat ISL lagi mudah dari yang bentang bab yg kena cari maklumat sendiri...
cuba tgk bab dalam modul...ada bnyk penerangan ke bnyk yg kena cari sendiri?
sama ja...yg wat ISL lagi mudah dari yang bentang bab yg kena cari maklumat sendiri...
cuba tgk bab dalam modul...ada bnyk penerangan ke bnyk yg kena cari sendiri?
sama ja...yg wat ISL lagi mudah dari yang bentang bab yg kena cari maklumat sendiri...
baik bos baikkk..
haha.....jom buat..=)
Post a Comment